Krachtige en flexibele content website
Toen DiBO ons vroeg hun website te upgraden, maakten we die bij Allcos even verfrissend en gebruiksvriendelijk als hun krachtige schoonmaakmachines- en systemen. Onze webdevelopers kozen voor een gebruiksvriendelijke Drupal site met flexibel en makkelijk te beheren CMS.
- Modulaire website met aparte pagina’s voor dealers
- Makkelijk uitbreidbaar met een webshop
- Grotere dynamiek dankzij headervideo en interactieve dealermap
- Geoptimaliseerde SEO-strategie verhoogt online vindbaarheid
De uitdaging
De website van DiBO was aan een opfrissing toe. De site vroeg echter om meer dan esthetische make-over. De structuur, de user experience, de content, de mogelijkheid om er een webshop in te integreren, … We onderzochten het volledige plaatje en kwamen met dan ook met een full solution.
De oplossing
Een migratie van de site naar Drupal, een gebruiksvriendelijk en modulair CMS, was een no-brainer. Daarnaast namen we de structuur onder de loep en stelden we voor om, onder andere met video, meer dynamiek in de site te steken. Via een aparte login gaven we dealers toegang tot hun eigen pagina.
Drupal website met dynamisch karakter
Onze webdevelopers ontwikkelden de nieuwe site in Drupal. Dankzij de heldere navigatiestructuur, waarbij we voertuigwasinstallaties en reinigingsmachines op hetzelfde niveau plaatsten, is de website overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan ooit. De headervideo op de homepage en de interactieve dealermap zorgen voor de dynamische touch. De commerce module waarin we de website bouwden maakt het bovendien mogelijk om eventueel later op een efficiënte manier een webshop toe te voegen.
Een vlotte overgang verzekerd
Om de overgang naar de nieuwe website vlot te laten verlopen, werden de DiBO producten – inclusief foto’s en features – geïmporteerd uit de oude site via een contentmigratie. Op elke productpagina kan daarbij uitgebreid gefilterd worden op tal van verschillende specificaties: motor, voltage, werkdruk, … Daarnaast voegden we aan de nieuwssectie tags toe zodat klanten makkelijk kunnen filteren op hun gewenste topic. Op diezelfde nieuwspagina vinden ze ook een agenda list terug met alle belangrijke beursdata. Alle pagina’s werden SEO-geoptimaliseerd voor een goede vindbaarheid online.
Extra dealerfunctionaliteiten
Tot slot nog dit: DiBO dealers krijgen voortaan op de website hun eigen pagina. Een account aanmaken en inloggen volstaat. Ze kunnen ook eenvoudig producten registreren en documenten downloaden. Elke dealer is bovendien gekoppeld aan één of meerdere productcategorieën. Als klant zie je zo direct wie welk soort machine verdeelt. Wanneer een formulier op de dealerpagina wordt ingevuld, worden zowel de dealer als DiBO daarvan meteen op de hoogte gebracht.
Hoe kunnen we je helpen?
Benieuwd hoe mobile apps, in welke vorm dan ook, de werking van jouw organisatie of bedrijf kunnen optimaliseren? Wil je meer toelichting bij een van onze services, cases of technologieën? Heb je een andere vraag?
Contacteer ons.