Customer engagement platform voor installateurs
Om de band met zijn installateurs te versterken, hen te belonen voor hun trouw én leads te genereren, organiseert ABB-Vynckier al jaren loyalty acties. Offline. Naar aanleiding van zijn 100-jarig bestaan ontwikkelden we een online engagement platform. Een digitale oplossing die flexibel kan worden aangepast aan het thema en opzet van elke actie, én meer.
- ABB wil sterker connecteren met installateurs
- Digitaal actieplatform moet engagement verhogen
- Gebruiksvriendelijk concept, makkelijk uitbreidbaar
- Resultaat is sterk staaltje UX-design
De uitdaging
ABB-Vynckier, verdeler van elektrisch installatiemateriaal, wilde zijn getrouwheidsactie een nieuw elan geven. De organisatie, de invulling, de communicatie naar de deelnemende installateurs en groothandelaars… Het moest allemaal efficiënter en flexibeler.
De oplossing
We ontwikkelden na een intensieve analyse een online engagement platform waar gebruikerscomfort centraal staat: inloggen, punten bekijken, facturen uploaden en prijzen bestellen was nog nooit zo eenvoudig.
UX verhoogt engagement
Het online engagement platform zit in een UX-design. Installateurs hebben met een login eenvoudig en 24/7 toegang tot een persoonlijke pagina. Daar vinden ze hun puntensaldo en alle info over de actie. Het saldo wordt bij het opladen van de facturen automatisch aangepast. Zelf hoeven ze niks te doen… behalve dan punten inruilen voor prijzen in de webshop. Een geïntegreerde e-mailflow verzorgt na elke bestelling de communicatie met de installateur.
- Ontwikkeling schaalbaar online engagement platform
- Launch marketingtools ondersteunen elke actie
Hoe kunnen we je helpen?
Benieuwd hoe mobile apps, in welke vorm dan ook, de werking van jouw organisatie of bedrijf kunnen optimaliseren? Wil je meer toelichting bij een van onze services, cases of technologieën? Heb je een andere vraag?
Contacteer ons.
