B2C & B2B 
E-commerce platform

De Scheemaeker is een groothandel van fietsen en fietsonderdelen. Omdat zijn website aan een update toe was, smeerden onze developers en designers hun kuiten in en gingen voor een toegankelijk online platform met extra toeters en bellen.

  • E-commerce platform voor dealers in België & Frankrijk
  • Automatische 24/7 synchronisatie met eigen stockbeheersysteem
  • Integratie met Mollie voor veilige online betalingen
  • Website voor het grote publiek
Bezoek de website

De uitdaging

De website moest zich richten tot twee doelgroepen: het grote publiek en de fietswinkels of verdelers van De Scheemaeker. In België en Frankrijk.

De oplossing

We ontwikkelden een meertalige multi-domain site, met een apart beheer per domein en een eigen login voor de dealers. Die laatsten moeten bovendien gemakkelijk en veilig hun materiaal kunnen bestellen en opvolgen via een gepersonaliseerde e-commerce module.

Website op maat van groot publiek

Het grote publiek krijgt, naast een pak informatie, vandaag alle fietsen van De Scheemaeker overzichtelijk gepresenteerd. Je kan zoeken op categorie of merk. Met de dealer locator weet je direct waar je hem kan bestellen. Het UX-design zorgt daarbij voor een aangename gebruikservaring, van mobile tot desktop.

E-commerce voor B2B

Voor de fietswinkels gingen we een stapje verder. Dealers kunnen inloggen op hun vertrouwde bestelaccount en kijken welke fietsen of materiaal op voorraad zijn. In real time, want alles wordt 24/7 gesynchroniseerd met het stockbeheersysteem van De Scheemaeker. Dat complexe proces hebben we gestroomlijnd zodat manuele aanpassingen tot het absolute minimum beperkt blijven en het beheer van de site weinig werk vraagt. Bestellen gaat nu een stuk sneller en efficiënter: gewoon alles selecteren, in je winkelmandje verzamelen en naar de kassa!
Dankzij de betalingsmodule kunnen dealers nu onmiddellijk in alle veiligheid online betalen. We hebben er dus een volwaardige e-commerce site van gemaakt.

Met de nieuwe site schakelt De Scheemaeker een paar versnellingen hoger en daar profiteert de fietshandelaar én de eindklant van.

Praktische extra’s vergroten de usability

Om de bestelprocedure voor de dealers nog te vereenvoudigen, voorzagen we nog een aantal extra’s zoals een historiek van hun bestellingen, de mogelijkheid om favorieten aan te duiden en gepersonaliseerde prijzen en promoties (die dan meteen verrekend worden).

Een service van een fiets aanvragen? Het online formulier invullen et voilà.

Wat we deden

Technische & content audit
API-integratie
User experience & interface analyse
Content management

Met welke technologieën

Hoe kunnen we je helpen?

Benieuwd hoe mobile apps, in welke vorm dan ook, de werking van jouw organisatie of bedrijf kunnen optimaliseren? Wil je meer toelichting bij een van onze services, cases of technologieën? Heb je een andere vraag?

Contacteer ons.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.